dnes je 22.12.2024

Input:

Metoda ceny při opětovném prodeji (RPM)

11.10.2017, , Zdroj: Verlag DashöferDoba čtení: 1 minuta

1.1.2
Metoda ceny při opětovném prodeji (RPM)

Ing. Michal Jelínek Ph.D.

Metoda ceny při opětovném prodeji vychází z ceny, za kterou je produkt, který spojená osoba nakoupila od sdruženého podniku, prodán nezávislému podniku. Cena při opětovném prodeji se sníží o obchodní marži pokrývající prodejní a ostatní náklady na distribuci produktu a přiměřený zisk, dohromady tzv. hrubé ziskové rozpětí. Hrubé ziskové rozpětí lze dle Českých účetních standardů považovat za rozdíl mezi prodejní cenou zboží (účet 604) a pořizovací cenou zboží (účet 504).

Podle směrnice OECD lze tuto metodu použít zejména u marketingových operací, zprostředkovatelské a distribuční činnosti. V praxi ji používají zejména tzv. závislí distributoři, tedy subjekty vykonávající distribuci zboží pro určitou značku či

Nahrávám...
Nahrávám...