dnes je 15.1.2025

Input:

Distribuce zboží

23.2.2018, , Zdroj: Verlag DashöferDoba čtení: 2 minuty

4.2
Distribuce zboží

Ing. Michal Jelínek Ph.D.

Další typickou transakcí ve skupině podniků je distribuce zboží. Distributoři jsou nadnárodními skupinami podniků zakládáni v zemích, kde chtějí realizovat prodeje své produkce a přeshraniční prodej přímo od výrobce/distributora usazeného v zahraničí již není dostatečně efektivní. Úkolem distributorů je na přiděleném trhu rozvíjet distribuční síť, vykonávat lokální marketingové činnosti a zajišťovat podporu svým zákazníkům. Základním aspektem distributora je, že nepřidává žádnou funkční hodnotu ke zboží, které obchoduje. Pouze jej nakoupí a v nezměněné podobě prodá dále. Distributoři jistě mohou zboží přebalit, dát mu dokonce novou značku a design obalu či související marketing, ale nezasahují do samotné podstaty zboží.

Z pohledu metodiky transferových cen rozlišujeme plnohodnotného distributora, závislého distributora a komisionáře. Stanovení transferové ceny u distributorů pak významně závisí na funkčním a rizikovém profilu toho či onoho distributora. Opět platí, že funkční a rizikový profil se neurčuje podle subjektu jako celku, ale v každé typové transakci zvlášť. Může se

Nahrávám...
Nahrávám...